Ramirent

Lähtökohta

Vuonna 1955 perustettu A-Rakennusmies toteutti brändiuudistuksen v. 2001 ja aloitti toimintansa Ramirent -nimellä.
Mainostoimisto Skandaalin kehittämä piirroshahmo Rami oli tuotu näkyvästi mukaan Ramirentin mainontaan. Rami oli reilu ja rehti suomalainen rakennusmies, jolle kaikki onnistuu. Vain ääni puuttui.

Referenssivideo

Mitä tavoiteltiin?

Ramirent halusi kohdentaa ja kansanomaistaa brändinsä viestintää kohderyhmälleen. Yhteyttä asiakkaisiin haluttiin rakentaa ja vahvistaa hyödyntämällä brändipersoona Ramin mahdollisuudet käyttää myös ääntään. Säveltäjältä tilattiin Ramille ronski laulu, joka puhuttelisi erityisesti yrityksen ydinasiakkaita - työkoneita vuokraavia miehiä.

Mitä tehtiin?

Kehitimme kertosäkeeksi sanaleikin "RamiRamiRamiRamiRamirent" - jossa brändin nimi saatiin toistettua ennätykselliset viisi kertaa 1,5 sekunnin aikana.

Perehdyimme Ramirentin tuotevalikoimaan, ja poimimme sieltä sopivaa kalustoa laulun aiheeksi, jonka sallittiin olla hyvän maun puitteissa kaksimielisiä ajatuksia herättävä.

Kirjoitimme ja äänitimme kolmeminuuttisen Ramirallin, josta oli helppo myöhemmin editoida eri pituisia versioita erilaisiin käyttötarkoituksiin yhtiön markkinointiviestinnässä.

Mitä saatiin aikaiseksi

Ramirallia käytettiin erityisesti radiomainonnassa eri pituisin versioina, joihin tuotettiin keväisin mittava sarja ajankohtaisia tuotteita markkinoivia spiikkejä.
Ramirallin yhteyteen lisensioitiin albumillinen saman henkisiä ronskinpuoleisia hittejä vuosien varrelta, ja kokonaisuudesta tuotettiin asiakastilaisuuksiin lahjalevy. Levystä toteutettiin myös kaupallinen versio "Haalarihitit", jota myytiin normaalina kaupallisena tuotteena yli 10.000 kappaletta.

in English