Klaus K

Tavoite

Klaus K on Suomen ensimmäinen design-hotelli. Saimme tehtäväksemme suunnitella hotellille oman ääni-identiteetin konseptoinnin ja toteutuksen. Klaus K:n brändin taustana on vahva, Kalevalaan nojaava teema, jota musiikin ja äänen haluttiin tukevan. Musiikkia haluttiin käyttää myös keskeisenä elementtinä hotellin ennakkomarkkinoinnissa.

Referenssivideo

Mitä tehtiin?

Klaus K:lle sävellettiin oma tunnusmusiikki, jota alettiin käyttää hotellin markkinoinnissa jo vuotta ennen hotellin avaamista. Klaus K lähetti ennen avajaisia yhteistyökumppaneilleen promopaketin, joka sisälsi levyllisen hotellin omaa musiikkia. Äänimaailma mietittiin aina puhelinvastaaja- ja jonotusmusiikkia myöten omanlaisekseen. Lisäksi suunniteltiin hotellin ja ravintoloiden taustamusiikki ja tuotettiin hotellille oma levy, SlowHill "Fennika - Special Klaus K edition".

Mitä saatiin aikaiseksi?

Ottamalla musiikin ja äänimailman osaksi markkinointiviestintää erotuimme eduksemme jo lanseerausvaiheessa. Vellu Maurola tiimeineen onnistui loistavasti muovaamaan brandikonseptiamme ääniksi. Sävelletyn musiikin lisäksi meille valittiin taustamusiikit hotelliin sekä ravintoloihimme. Kokonaisuutemme on erittäin linjakas, vahva ja edukseen erottuva!

Marc Skvorc,
hotellinjohtaja
Klaus K

in English