Blyk

Tavoite

Blyk on uudentyyppinen media-alusta, joka yhdistää nuoret kuluttajat heidän arvostamiinsa brändeihin operaattoripalveluiden avulla. Lanseerattavalle yhtiölle suunniteltavan ääni-identiteetin piti olla linjassa uuden, ennenjulkaisemattoman brändin kanssa. Avainsanoja olivat moderni, teknologinen ja ihmisläheinen. Brändimielikuvan piti jäädä mieleen tyylikkäästi, pikkuhiljaa ja pitkäkestoisesti, ennemminkin kuin kerralla ja isosti. Kanaviksi muotoutuivat internet, mobiililaitteet, tapahtumat sekä liiketilat.

Referenssivideo

Mitä tehtiin?

Tyylikästä, brändiin sopivaa audio-identiteettiä suunniteltiin yhteistyössä yhtiön design-osaston kanssa. Lukuisien versioiden avulla audio-logoista ja tunnusmusiikeista rakennettiin Blykin oma musiikkikirjasto, jossa kaikki musiikkikappaleet ovat linjassa yrityksen brändin kanssa. Koska kaikki käyttöoikeudet on selvitetty, musiikkikappaleiden käyttö erilaisiin sovelluksiin on nopeaa, vaivatonta ja turvallista ja ovat lisäksi 100 % bränditavoitteiden mukaisia.

Mitä saatiin aikaiseksi?

Blyk sai käyttöönsä oman musiikkikirjaston sekä audio-logon vahvan visuaalisen ilmeen tueksi. Ääntä ja musiikkia käytetään monipuolisesti eri kontaktipinnoissa. Blykin käyttämissä medioissa erottuminen on kaiken a ja o. Hyvin suunniteltu ääni-identiteetti on erittäin hyvä apu siinä tavoitteessa.

in English