Audio branding

Mitä on audio branding?

Miltä kuulostaa kesä? Miltä F1-kisa? Sirkus? Entä kynttiläillallinen?

Audio branding hyödyntää äänen mahdollisuuksia erottuvamman brändimielikuvan rakentamisessa ja hyödyntämisessä. Se on tapa ajatella ääntä kiinteänä osana brändiä ja sitä tukevia toimenpiteitä. Prosessina jossa suunnitellaan, rakennetaan ja hallitaan pitkäjänteisesti mielikuvia, jotka kuluttaja muodostaa kohdatessaan brändille kuuluvaa ääntä ja musiikkia. Oikotienä tunnistamisesta tunteisiin.

Visuaalisiin tunnisteisiin verrattuna musiikki menee suoraan omiin kokemuksiimme, yhteiseen perimäämme. Muutamassa sekunnissa välittyvät niin tunnetila kuin mielikuvakin, tallentuen automaattisesti pään sisäiselle kiintolevylle.

Sähköisten medioiden maailmassa audio branding tarkoittaa paljon muutakin kuin äänilogoa tai jingleä mainoksen lopussa. Se erottuu hälinästä mutta mikä tärkeämpää, se kertoo samalla nanosekunnissa yrityksestä oleellisimman. Markkinointiviestinnän
kohtaamispisteiden muuttaessa mainoskatkoilta tapahtumiin,
palvelumuotoiluun ja viihteeseen, ääni tai musiikki voi toimia
brändin ainoana linkkinä eri medioiden välillä.

Nyt, ajattele suklaata. Mitä kuulet?

Audio branding on paikallaan, kun

  • brändi haluaa parempaa tunnistettavuutta ja mieleenpainuvuutta
  • markkinointiviestintään halutaan lisää tunnetta ja luonnetta
  • viestintätyökalupakkiin halutaan liittää äänet ja musiikki
  • halutaan enemmän tehoa pienemmällä mediapanostuksella

Kysy lisää: Kim Kuusi +358 40 548 3458 tai kim.kuusi@soundslike.fi

in English